Aktualności
 
Szkoła Podstawowa nr 6
im. Ryszarda Peryta


ul. św. Kingi 1
65-215 Zielona Góra
tel/fax 68 454 87 47
e-mail: sp6.zgora@gmail.com


Inspektor ochrony danych:
Kamil Kolenik, tel. 880 100 367
email: iod1@cuw.zielona-gora.pl









Nowa strona internetowa szkoły SP 6


ze11.pl




Zielonogórski Program Wyrównywania Szans Edukacyjnych »
05-09-2012
Opis programu, cele i formy realizacji.
 
Zielonogórski Program Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży - II semestr roku szkolnego 2011/2012

Opis programu wraz z uzasadnieniem:
Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas młodszych pod nazwą
”MAŁY EUROPEJCZYK”.

Zajęcia prowadzi p. Katarzyna Kuśpiś.
W trakcie zajęć uczniowie między innymi:
• poznają dziedzictwo i kulturę narodową,
• poznają miejsce Polski i Europy we współczesnym świecie,
• poznają życie innych narodów europejskich, ich kultury, stylu życia i języka
• uczą się tolerancji, poszanowania kultury i dorobku innych narodów dla budowy pokoju w Europie.
Prace wykonywane przez uczniów w trakcie zajęć będą wyeksponowane na korytarzu szkoły.
• Styczeń 2012r. - podróż do Francji.
• W lutym 2012r. uczniowie poznali Danię, kolejny kraj należący do Unii Europejskiej. Podróż po kraju Jana Christiana Andersena zakończył konkurs "Nasz mały Legoland -różne budowle z klocków Lego".
• Marzec 2012r. - to wyprawa na południe Europy - do Włoch. Uczniów zaciekawił bardzo Rzym, w którym jest dużo pozostałości starożytnej kultury z czasów Cesarstwa. Test ze znajomości Włoch wszyscy zdali śpiewająco. W nagrodę była superpizza - tradycyjne danie włoskie - zjedzona przez uczestników zanim zrobiono zdjęcie.
• Marzec - to także wirtualna podróż do Wielkiej Brytanii. Uczniowie poznali rezydencję dawnych władców i panującej królowej Elżbiety II, narodowy strój Szkotów - kilt oraz ciekawe miejsce Loch Ness.





Program ,,Nauka przez zabawę z wykorzystaniem technologii komputerowej" dla uczniów klas 2

Głównym jego założeniem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia, poprzez przygotowanie go do świadomego i mądrego korzystania z technologii informatycznej. Program jest opisem działań podejmowanych przez nauczyciela w celu właściwego wykorzystania komputera w nauce, zabawie oraz rozwoju zainteresowań. To także sposób na uzupełnienie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych, sposób na przygotowanie się do konkursów oraz okazja do przyjemnej nauki i poszerzania wiedzy. Program przeznaczony jest dla uczniów zdolnych, którzy zasługują na taką samą uwagę co słabsi, dlatego ważne jest rozwijanie ich zdolności i zainteresowań.

cele programu:
• zaznajomienie uczniów ze sprzętem komputerowym, jego zastosowaniem w nauce i
zabawie;
• wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zaspokajanie ciekawości świata i potrzeby zdobywania wiedzy;
• wspomaganie nabywania umiejętności czytania, pisania, liczenia i rysowania;
• rozwijanie aktywności dziecka i wiary we własne możliwości;
• motywowanie do dalszej, samodzielnej pracy w zakresie poszerzania wiedzy.





Zajęcia rozwijające umiejętności w zakresie języka polskiego
– dla uczniów klas piątych


Program zajęć rozwijających umiejętności w zakresie języka polskiego
ma na celu doskonalenie umiejętności redagowania podstawowych form wypowiedzi pisemnych,a ponieważ umiejętności te są wysoko punktowane na sprawdzianie oraz przydają się w codziennej egzystencji istnieje potrzeba realizacji powyższego programu.

cele programu:
- wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z klasy 5b poprzez pomoc w nauce dzieciom
nie osiągającym sukcesów edukacyjnych z różnych przyczyn;
- uświadamianie dzieciom oraz ich rodzicom korzyści płynących z dobrej edukacji,
wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkoły
ukierunkowanej na rozwój kompetencji w dziedzinie języka polskiego;

Program "Trening przed sprawdzianem" - dla uczniów klas szóstych.

Od dłuższego czasu wyniki uzyskiwane przez uczniów Szkoły Podstawowej nr 6
na sprawdzianie szóstoklasisty nie są zadowalające. Diagnoza obecnych klas szóstych pokazuje, iż poziom matematycznych umiejętności wśród uczniów jest zróżnicowany,a spora ich część ma olbrzymie trudności w opanowaniu podstaw. W związku z tym opracowano program z myślą o uczniach klas szóstych, którzy najsłabiej poradzili sobie z diagnozą początkową. Uwzględniono w nim treści zawarte w podstawie programowej oraz programie nauczania matematyki. Głównym założeniem programu jest utrwalenie wiedzy matematycznej przed sprawdzianem kompetencji poprzez kształcenie umiejętności określonych w standardach egzaminacyjnych.Program "Trening przed sprawdzianem" daje możliwość podejmowania wysiłku intelektualnego i pokonywania własnych trudności. Pobudza uczniów do samodzielnego i logicznego myślenia, a w konsekwencji do rozwiązywania zadań w miarę indywidualnych możliwości. W ramach tego programu uczniowie będą mogli również utrwalać nawyk sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i zdobędą umiejętność korygowania swoich błędów,co przyczyni się do poprawy ich wyników.

cele programu:
- przygotowanie uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty, poprzez kształcenie określonych umiejętności,
zawartych w standardach egzaminacyjnych;
- stwarzanie sytuacji do samokształcenia;
- wyrabianie nawyku samokontroli przy rozwiązywaniu zadań.
- praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki;
- uzupełnianie braków w wiadomościach;

Zajęcia rozwijające umiejętności w zakresie języka polskiego
- dla uczniów klas szóstych


Program kierowany do uczniów szkoły podst. mających trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności wynikających z Podstawy Programowej. Bez względu na przyczynę braków i niepowodzeń szkolnych program zapewnia uczniowi
mającemu trudności w nauce możliwość samorealizacji. Na zajęciach z języka polskiego uczeń doskonalił będzie podstawowe umiejętności zdobyte na lekcjach, kształcił nawyki poprawnego czytania , pisania i odbioru dzieła literackiego oraz sztuki. Uczeń powinien osiągnąć sukces na miarę jego możliwości, pozwoli mu on funkcjonować w zespole klasowym i kontynuować naukę w szkole gimnazjalnej.

cele programu:
-wyrównanie braków i dysproporcji w wiedzy wynikających z niemożności opanowania podstawy programowej;
-doskonalenie sprawnego pisania w różnych sytuacjach komunikacyjnych;
-uczenie precyzyjnego wypowiadania się z zastosowaniem różnych form wypowiedzi;
-rozbudzanie motywacji do czytania i uczenia właściwego odbioru dzieł literackich i sztuki;
-wykształcenie nawyku korzystania ze słownika ortograficznego , encyklopedii i innych źródeł informacji;
-uczenie systematyczności rozbudzanie kreatywności ucznia ,
- pomaganie mu w rozpoznawaniu swoich mocnych i słabych stron.

Program realizowany będzie na dodatkowych zajęciach raz w tygodniu.
Przewidziane formy pracy:
- warsztaty i zabawy
- mnemotechnika
- elementy biblioterapii
- ćwiczenia indywidualne
- praca w grupach
- praca wspólnym frontem
- samodzielna praca ucznia w domu z przygotowanym przez nauczyciela zestawem zadań
- zwiedzanie ekspozycji muzealnej

Zielonogórski program szans wyrównywania edukacyjnych będzie promowany poprzez:
- plakaty informacyjne na terenie szkoły
- spotkania i konsultacje z rodzicami uczniów uczestniczących w programie
- prezentację prac uczniów na forum szkoły
- zamieszczenie informacji o programie i zdjęć z przeprowadzanych zajęć
na stronie internetowej szkoły.


 

       
            
     
   
 © ePartner - Zielona Góra 2024 Kontakt z redaktorem serwisu