|
Szkoła Podstawowa nr 6
im. Ryszarda Peryta
ul. św. Kingi 1
65-215 Zielona Góra
tel/fax 68 454 87 47
e-mail: sp6.zgora@gmail.com
Inspektor ochrony danych:
Kamil Kolenik, tel. 880 100 367
email: iod1@cuw.zielona-gora.pl
|
|
Nowa strona internetowa szkoły SP 6
ze11.pl
Gimnastyka sprawnych rączek » 21-10-2021 | ćwiczenia i rady w załączniku - zachęcamy do zapoznania się | | Drodzy Rodzice,
wykonywanie przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym różnorodnych ćwiczeń grafomotorycznych ma szczególne znaczenie, gdyż znacząco ułatwia przyszły proces nauki pisania. Proces ten wymaga prawidłowej koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji ruchów.
Funkcje te mogą się rozwijać właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom grafomotorycznym, które oddziałując na wszystkie zmysły dziecka przyczyniają się do postępu w następujących obszarach: ogólnego rozwoju, małej motoryki (palce i dłonie), koordynacji wzrokowo - ruchowej, orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej, doskonalenia poziomu graficznego pisma i rysunków, prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi, rozbudzania motywacji do nauki.
Wykonywanie przez dzieci w wieku szkolnym różnorodnych ćwiczeń grafomotorycznych ma szczególne znaczenie, gdyż znacząco ułatwia przyszły proces nauki pisania. Proces ten wymaga prawidłowej koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji ruchów.
Funkcje te mogą się rozwijać właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom grafomotorycznym, które oddziałując na wszystkie zmysły dziecka przyczyniają się do postępu w następujących obszarach: ogólnego rozwoju, małej motoryki (palce i dłonie), koordynacji wzrokowo - ruchowej, orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej, doskonalenia poziomu graficznego pisma i rysunków, prawidłowego posługiwania się narzędziami pisarskimi,
rozbudzania motywacji do nauki.
Dlaczego warto ćwiczyć małe rączki ?
Przy wykonywaniu różnorodnych zadań i ćwiczeń niezwykle ważne jest uczenie dzieci prawidłowego chwytu pisarskiego, kierunku pisania oraz postawy. Gdy dziecko zaczyna pierwszą klasę szkoły podstawowej, prawidłowy chwyt musi już być ustalony. W przeciwnym wypadku rodzić to może trudności: kanciaste litery, nieczytelne pismo, wolne tempo pisania.
Zatem serdecznie zapraszam rodziców wraz z dziećmi
do skorzystania z ćwiczeń wspomagających pracę rąk podczas pisania.
Życzę udanej zabawy:)
Katarzyna Żabińska | | Załączniki
1. Masażyk i gimnastyka sprawnych rączek
2. Rady Kaligrafusa dla ucznia praworęcznego, który chce kształtnie pisać
|
|